maandag 6 juni 2011

Review iPhone 4: De verpakking, Het scherm en de Camera 1/2

Ik heb nu enkele maanden een iphone 4 en daarom is het nu tijd om er een review over te schrijven. Ik zal beginnen met wat ervaringen en eerste indrukken. 


Ik heb zelf 2 exemplaren van de iPhone 4 gekocht een bij T-mobile en de andere bij Vodafone. Allebei de toestellen hebben geen last van gele vlekken op het scherm. Het bekende weg vallend signaal heeft het  ene toestel wel last van en de andere niet. Als je met je hand de linker benedenhoek vastpakt, neemt het aantal streepjes af oftwel het bereik af. 



Ik kan op dit moment niet zeggen of dit een wijdverbreid probleem is. Een Deense professor heeft destijds  deze problemen al voor de lancering hebben voorspeld, waardoor de indruk wordt gewekt dat het inderdaad een designfout is. Ik ben het natuurlijk zeker eens met klachten van mensen die de iphone hebben aangeschaft. Die zeggen dat een iphone van een paar honderden euro's probleemloos zou moeten werken. Echter is het probleem niet zo groot dat je de iphone 4 niet meer kunt gebruiken. Er is een makkelijke oplossing door er zolang een siliconen hoesje omheen te doen en dan maar wachten tot Apple met een oplossing komt.


Verpakking


De verpakking is te zien op de afbeelding. In de verpakking zit natuurlijk de iphone 4, een stekker met daarbij horend usb-kabeltj en een set oordopjes. 






Het opstarten en activeren van de iPhone 4 gaat zeer gemakkelijk. Je doet de microsim erin, en je meld je aan op iTunes. 


behuizing
Toen ik de iphone 4 uitpakte viel me op dat het toestel een zeer mooi design had en het voelde echt als een kwalitatief goede telefoon. Dit komt waarschijnlijk ook omdat Apple geen plastic gebruikt, maar materialen als staal en glas. Het design in grootte van de iPhone 4 zijn vrijwel hetzelfde; de iPhone is alleen platter dan de iPhone 3G/3GS. Doordat de iPhone iets zwaarder is ligt deze goed in de hand. Apple beweert dat het glas veel minder gevoelig is voor krassen, en ik kan u bevestigen dat er bijna geen krassen opkomen. Ik gebruik geen hoesje en ben redelijk zuinig op mijn iPhone en heb nog maar een krasje erop omdat ik hem in een kroeg heb laten vallen.


Aan de voorzijde heeft de iPhone een frontcamera, telefoonspeaker, scherm en homeknop. Aan de achterzijde Apple-logo, videocamera en led-flitser. De overige knoppen zijn hetzelfde als bij de 3gs niet is het simkaartslot, dit is deze keer ook van metaal gemaakt.


Scherm


De iPhone 4 heeft een Retina Display. Dit is een weer heel nieuwe technologie. Het display is er scherp met een pixeldichtheid van meer dan 300 ppi. Het scherm heeft een resolutie van 960 x 640 pixels dit zorgt voor een super scherp beeld bij gebruik van iPhone apps. 


Hier ziet u het verschil met de 3gs:




Foto’s en video


Er zijn enkele nieuwe functies bij de camera-applicatie van de iPhone 4 , zoals de mogelijkheid om foto’s met geotags te zien. Hier kunt u precies zien waar u de foto heeft gemaakt. Verder zijn de knoppen om een video/film te maken veranderd en de knop om de flitser aan te zetten is anders. 


Als je op het scherm tapt kun je inzoomen met de camera, zowel bij het maken van video's als bij het maken van foto’s. Hieronder ziet u een voorbeeld van een ingezoomde iPhone vs een  3GS






De camera in de iPhone 4 heeft een andere sensor gekregen, waardoor je foto’s met een grotere hoek kunt nemen, dan met de iPhone 3GS.

0 reacties:

Een reactie posten

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More